این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن پوزیشنر-سامسون.jpg می‌باشد

ای توپی یا I//p نماد جریان فعلی پنوماتیک است که سیگنال 4 تا 20میلی آمپر را به 3-15 psiدر مبدل خود تبدیل می شود .یک مبدل آی توپی یک دستگاه است که سیگنال را به هوا تبدیل می کند.اغلب با شیر کنرلی استفاده می شود.

پوزیشنر یا Positioner بسیار دقیق و پیچیده است که ۴ تا ۲۰ mA یا سیگنال دیجیتال را دریافت می‌کند و  برای فرآیند های حساس  انتخاب شده‌ است .شیر پوزیشنر  دستگاهی است که برای افزایش یا کاهش فشار بار هوا استفاده می‌شود محرک یک شیر کنترل تا زمانی که ساقه شیر به یک موقعیت متعادل برای سیگنال خروجی از کنترلر متغیر فرآیند برسد .
پوزیشنر  معمولا بر روی yoke یا پوشش فوقانی محرک پنوماتیک برای شیر های کنترل لغزشی ، خطی – لغزشی و یا نزدیک به محور شیرهای کنترل چرخشی سوار می‌شوند .
رای نوع طراحی پایه ، شیر پوزیشنر  به طور مکانیکی به ساقه شیر  یا دریچه شیر متصل می‌شود تا موقعیت آن‌ها با موقعیت تعیین‌شده توسط کنترل‌ کننده برسد . این ارتباط بازخورد مکانیکی به گونه‌ای کار می‌کند که کنترلر فرآیند به پوزیشنر می‌گوید که موقعیت  را تغییر دهد ؛ گزارش‌ها ارتباط بازخورد به پوزیشنر تایید می‌کنند که تغییر در موقعیت ساقه شیر رخ داده‌است و احساس بزرگ بودن تغییر در موقعیت را می‌دهد .

چرایی استفاده از پوزیشنر

از پوزیشنر ها در زمانی که فاصله فرمان تا ولو بیش از 150 فوت باشد یا زمانی که بخواهند با یک فرمان به بیش از یک ولو فرمان دهند و یا بدنه‌ی ولو بزرگ باشد استفاده می‌شود. چون در این موارد افت خط ایجاد میشود و نیاز به یک بافر است.

سازندگان پوزیشنر

برخی از سازندگان مطرح پوزیشنر در زیر عنوان شده است:

کارشناس فنی:کچویی 09124919274 

X