تعمیر انکوباتور اتوکلاو شیکر آزمایشگاهی

انکوباتور یا اتو از تجهیزات آزمایشگاهی است که در تمام آزمایشگاه های پزشکی ، دارویی ، بیولوژیکی ، زیست شناسی سلولی و میکروب شناسی استفاده می شود.

تعمیرات و کالیبراسیون انکوباتور از اهمیت بالایی برخوردار است چون به هم خوردن کنترل دما ، رطوبت در این دستگاه می تواند صدماتی به سیستم وارد کند.

انکوباتور آزمایشگاهی محفظه‌های بسته ای هستند که تا حد امکان از لحاظ دما و ورود و خروج گازها از بیرون آن جدا شده اند، انکوباتورها هیتر قابل تنظیمی دارند که می‌توانند از طریق المنت هایی ، دمای آن را به ۶۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد نیز بالا ببرند. با استفاده از سنسورهایی دمایی، دمای داخل انکوباتور سنجیده شده و سیستم کنترل دمای موجود در آن از طریق ترموکوپل‌های معمولی یا سیستم های مبتنی بر میکرو کنترلرها و plc ، دمای داخل آن را در حد تعیین شده ثابت نگه می‌دارد.

تعمیر اتوکلاو آزمایشگاهی

اتوکلاو با استفاده از خواص ترمودینامیک آب به عنوان یک ماده خالص، کار می کنند. در شرایط طبیعی (در سطح دریا و فشار یک اتمسفر) آب (در فاز مایع) می جوشد و در 100 درجه سانتی گراد به بخار تبدیل می شود (فاز گازی). اگر فشار کاهش یابد، در دمای پایین تر و اگر فشار افزایش یابد، در دمای بالاتر می جوشد. با کنترل فشار بخار آب، دمای اتاقک اتوکلاو ممکن است به دماهای بالاتر از 100 درجه سانتی گراد یا برعکس با کنترل دما به فشاری بیشتر از فشار اتمسفر برسد.

تعمیر شیکر آون همزن آزمایشگاهی

شیکر دستگاهی است برای مخلوط کردن مایعات است. در واقع یک سرعت دهنده و کاتالیزور در تحریک واکنش ها در سطوح مولکولی مواد می باشد. شیکر یکی از پرکاربرد ترین دستگاهها در آزمایشگاه های تشخیص، اندازه گیری، کنترل کمی، کیفی و تحقیقاتی به علت اهمیت زیاد هم زدن، ترکیب و مخلوط کردن در انواع آزمایش ها دستگاه شیکر است.

تعمیر و خدمات فنی آون بن ماری آزمایشگاهی

آون یا فور خشک کننده در آزمایشگاه برای خشک کردن و استریل کردن ظروف شیشه ای و فلزی استفاده می‌شود. کارخانجات سازنده ، به منظور انجام فعالیت‌های مختلف ، انواع گوناگونی از آون بن ماری را طراحی نموده‌اند.

مشاور فنی در امور فنی آزمایشگاه تحت نظارت مهندسین پزشکی و الکترونیک در این واحد صورت می گیرد.

مشاور فنی: مهندس کچویی 09124919274

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X